هشتگ روش آسانی برای دستهبندی تصاویر با کلمات کلیدی است. هشتگها
به سایر کاربران کمک میکنند که شما را پیدا کنند و احتمال افزایش لایک در
اینستاگرام شما بیشتر میشود. هرچه بیشتر از هشتگها استفاده کنید، میزان
بازدید تصاویر شما بیشتر خواهد شد. به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد.
قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح میدهد که شما با چه
انگیزهای عکس را گذاشتهاید. هشتگ #خاطرات نشان میدهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص میشود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی.
کاربرد
دوم هشتگ، کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو
میکنند، جدای از نام کاربری یا Username، میتوانند Tag را هم جستجو کنند.
به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با motamem یا Dinner یا غروب یا پارک یا
… تگ و برچسب گذاری شدهاند. پس با هشتگ میتوانید در جستجوها مشاهده شوید
و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.
استفاده زیاد
از هشتگ، سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد میکند و خواندن
متن را سخت میکند. دوم اینکه نشان میدهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش
برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن
است چندان خوب نباشد. اما شاید یک برای صفحه تبلیغاتی، چنین رفتاری پذیرفته
شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پستهای شما، اسپم فرض شود